Oudercontact: ‘Met Alfrik viel niet te praten’

[Deze tekst werd op 22/05/2012 door Pieter Witvliet onder de schuilnaam Joost Alfrik gepubliceerd op Steinerscholen.com]

Over mij werd destijds een tijd gezegd dat ik niet met de ouders wilde communiceren.
Zo werd het gezegd: met de ouderS. Het betrof hier slechts 1 ouder(paar).

Ik vierde met mijn gezin, door omstandigheden, op 4 december het sinterklaasfeest.
Juist toen ik een gedicht aan het voorlezen was, ging de telefoon. Er was nog geen nummerherkenning, het zou ook mijn moeder kunnen zijn, die dat jaar niet bij ons gezinsfeest kon zijn en ik nam op. Het was een ouder die me dringend wilde spreken. Ik vroeg naar de reden van het telefoontje. Die leek mij niet zo verontrustend; daarover kon later ook nog worden gesproken. De ouder bleef aandringen en ondanks het feit dat ik uitlegde waarom ik er nu niet op in kon gaan: “ik ben net een sinterklaasgedicht aan het voorlezen”, moest dat maar even wachten. Dat heb ik geweigerd. Met het gevolg dat “er met Alfrik niet te praten viel; die had toch nooit tijd voor je.”
M.a.w. er zitten toch meestal 2 kanten aan de zaak.

Geef een reactie

